Sunday 1 April 2012

Mata aku masih lagi tErjAgA..

Sunyinya pagi ini..
Jam dinding itu menunjukkan arah ingin berhenti..
sudah pukul 2.30 pagi rupanya..
O.o!

Mata aku masih lagi terjaga..
aku yang masih lagi duduk disitu hanya bertemankan sebatang pen dan laptop yang tak terpadam cahayanya.. lampu "Study" aku seperti hilang keupayaan untuk memuntahkan cahaya..

Mata aku masih lagi terjaga..
aku study untuk exam?
siapkan 8ssgment yang belum tentu lagi selesai ini?
apa lagi kerja aku nie? alahai banyaknya kerja nie..
begitu banyak persoalan yang bertanya dalam kepala nie..
kalaulah ada seseorang yang sudi menjawab  semua soalan aku nie kan senang...
settle semua masalah ^_^!

Mata aku masih lagi terjaga..
jam boleh tak kau berhenti?? jangan lah bergerak laju sangat aku tak sanggup nak tempuh hari-hari esok nie..
pen aku terus bergerak..namun tak sepantas tadi..mungkin badan aku sudah memberi kan tanda-tanda lampu "MERAH"  kerana sudah tak tahan nak berkerja..
tapi otak aku ini kena kerja " over time"malam nie.. 
apakan daya?,, otak lebih berkuasa daripada badan..

Mata aku masih lagi terjaga..
di saat nie manusia-manusia lain sedang sibuk bermimpi..
aku pula yang macam terlebih dos tertelan pil yang tidak boleh tidur malam..
waktu itu berjalan lagi ..kalau lah waktu ada "traffic light"..
aku sudah lama suruh masa itu berhenti seketika..

Mata aku masih lagi terjaga..
detik malam yang sunyi ini aku tempuhi dengan redha..
dengan limpah kurniaNya.. aku masih lagi diberi waktu untuk terjaga..
Syukur..
Alhamdulillah.. 

ashmalyna.blogspot.com

No comments:

Post a Comment