Saturday 7 April 2012

Dengarlah Kau Ibu..

Denganlah Kau Ibu..

Ibu..
Aku disini...
Aku mencari sisa-sisa ilmu itu..
tempat itu begitu asing buat diriku..
Aku takut ibu..
Kau tiada disini..
Aku tak rela walaupun hanya sesaat terpisah dengan mu..
Tapi aku harus pergi..
Itu lah janji ku.. 
kerna aku lah harapan mu..

Ibu..
Aku terdengar bisikan luahan suara mu..
Ingin sekali aku bersama mu..
Terkenang aku zaman itu..
Kau telah mengheret tangan kecil ku ke bangku sekolah..
Saat itu aku masih belum mengerti..
Kata ibu " Ilmu itu bekalan mu anak ku!"
Aku dengar ibu!
Peluk cium mu itu antara doa untuk ku..
kata-kata mu itu nyawa ku..

Ibu..
Di setiap solatku..hadirnya wajah sayu mu itu..
Aku rindu mu Ibu..
Aku tetap menanti wajah di setiap sujud terakhirku..
Ibu dengarlah aku..
Insan yang telah lahir dari rahim mu sendiri..
Aku sayang mu ibu..

Ibu..
Aku ingin mendakap mu di saat terakhir nafas mu itu..
Aku tak mampu rebahkan air mata ku di pusaramu..
Hadirlah kembali ibu..
Aku mencari mu ibu..
Aku ingin mencium tapak kaki mu..
Ampuni lah aku ibu...

Ibu.. dengarlah...

 ashmalyna.blogspot.com

No comments:

Post a Comment