Thursday 3 May 2012

Pantun CINTA...




 
Ini kisah orang bercinta,                    Hati merindu fikiran melayang,
 Di lamun rindu tak kira masa,                Burung merpati terbang tinggi,
Kalau sehari tak berjumpa,              Terkenang si dia terbayang-bayang,
 Hati gelisa ingatkan si dia,                  Itulah tanda sudah jatuh hati,

Bunga mawar indah berseri,                Kicauan burung memecah suasana,
 Harum baunya sering diingati,               Suasana indah didepan mata,
Keikhlasan cinta akan ku beri,             Sunyi rasa tidak dapat bersama,
 Wahai pujaan yang bertakhta dihati,     Kekasih hati jauh nun disana,

Kisah diberi kisah cinta,                          Layang-layang terputus tali,
 Sebak didada menahan cinta,                      Jatuh ke bumi melayang laju,
Kekasih berada jauh dimata,                   Wahai kekasihku aku berjanji,
 Membuat jiwa rindu membara,                   Aku dicipta hanya untukmu,

Sudahnya cinta menterai janji,               Awam kelabu laut membiru,
 Sudahnya hati memahat rasa,                   Dingin malam mengusik kalbu,
Fitrah kasih sentiasa diuji,                     Biar batu menjadi debu,
 Kelak dimata mengikat mesra,                 Aku tetap sayang padamu,

Bertudung cantik mata memikat,        Buah salak baru dipetik,               
 Melirik senyuman memukau semua,         Buah duku dibuang merata,
Wahai cik adik saya terpikat,            Walau ramai gadis cantik,
 Bolehkah saya tahu siapa nama,            Hanya awak saya cinta,

 
p/s : editor by my bro n sis.. <3 (hihihihi)

No comments:

Post a Comment