Friday 30 March 2012

sAmpAi disitU!

coretan aku hari ini bermula disini...
mukaddimah terus bermula...
Assalamualaikum

tepat pukul 11 pagi jam buruk aku menunjukkan arah masa akan terus berlalu..
hari ini aku menghabiskan masa bersama "geng" berjalan-jalan mengikut arus tanpa berhenti... (macam special je mane tempat itu)hihihihi..
perjalanan kami diteruskan dengan menaiki pengangkutan awam yang sememangnya menjadi kebiasaan bagi seseorang yang bergelar pelajar..
susah payah bersama "geng" turut dirasai bersama..setiap pengalaman yang ditempuhi itu tetap akan menjadi sejarah.. 

Kisah aku bermula..
"Aku mula melalui lorong-lorong yang sesak dengan nafas-nafas manusia yang tidak aku kenali.. hebatnya lagak manusia-manusia ini..wajah-wajah mereka penuh dengan seribu bahasa. aku terkaku ditengah-tengah lautan mansia-manusia kerdil itu..ditutupi bangunan-bangunan gah terpacak di langit"

aku meneruskan perjalanan aku ke "supermarket" ternama di bumi ini.. lagak jalan aku seperti mempunyai puluhan ribu ringgit dalam saku..yang bila-bila masa ingin terjah keluar.. padahal???
ermm.. aku ini...
hanyalah dikelilingi manusia-manusia disitu..Namun aku tetap bersyukur..

Seterusnya aku beralih pula ke "food court" di situ...
Aku yang selalunya tamak terhadap makanan seolah-olah perut ini seperti tangki kereta kosong yang bila-bila masa boleh "FULL"...hihihi
Aku bersama "geng" makan dengan penuh selera.. kesyukuran dilafazkan setelah makanan itu kosong..
disudut kelilingku terlihat hirup pikuk manusia yang menjamah makanan dengan seleranya.. gelak ketawa terpancar di wajah mereka.. Alhamdulillah...

perjalanan aku diteruskan...
sampai aku kaki terhenti..

No comments:

Post a Comment