Monday 26 March 2012

sEhiNggA HuJaN ItU tErHeNti...

ketika hujan itu...
aku masih termenung mengira bilangan titisan hujan itu..
berpayungkan bumbung buatan manusia..



hujan..
aku bersyukur... kau telah membasahi bumi yang kini dahagakan mu...
manusia kini senyum...
hujan...
aku masih disini... memandang titisan rahmat dari -Mu... 
kau tidak pernah lelah jatuh ke dasar ini..
aku sendiri tidak mampu menjadi sehebat kau..
hujan..
ketika kau menjadi titisan yang berjuang turun menerjah bumi ..
namun..aku masih tetap di sini..
aku ingin menjadi sehebat kau...
ketika itu aku masih tidak lagi mampu..
hujan..
ketika kau mengalir ke dasar bumi...
kau tersenyum bertemu beribu sahabat yang menanti di dasar bumi ini..
aku terlalu cemburu melihat kau..
aku tidak mampu menjadi sehebat sahabat kau...


hujan..
aku ingin menjadi seperti kau..
kau jangan lah terhenti membasahi dasar ini...
aku terlalu merindui kau..

aku masih disini...sehingga hujan itu terhenti..




No comments:

Post a Comment